Anunt concurs pentru ocuparea postului de Director Financiar-Contabil.

Nr.84949/16.12.2024

ANUNŢ

În conformitate cu prevederile O.M.S. nr. 284/2007 privind aprobarea Metodologiei-cadru de organizare şi desfăşurare a concursurilor/examenelor pentru ocuparea funcţiilor specifice comitetului director din spitalele publice, cu modificările şi completările ulterioare, Spitalul Universitar de Urgenţă Bucucreşti organizează concurs/examen pentru ocuparea postului de director financiar-contabil.

La concurs/examen se pot înscrie candidaţii care îndeplinesc, cumulativ, criteriile generale şi specifice:

Criterii generale:

  1. au domiciliul stabil în România;
  2. nu au fost condamnaţi definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care i-ar face incompatibili cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
  3. au o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
  4. nu au vârsta de pensionare, conform prevederilor legale în vigoare.

 

Criterii specifice:

  1. sunt absolvenţi de învăţământ universitar de lungă durată, cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul medicină, specializarea medicină;
  2. sunt confirmaţi medic specialist sau medic primar;
  3. au vechime de minimum 5 ani în specialitate;

Dosarul de înscriere la concurs trebuie să conţină următoarele documente:

  1. cererea de înscriere;
  2. copie de pe actul de identitate;
  3. copie de pe diploma de licenţă sau de absolvire, după caz;
  4. copie de pe certificatul de medic specialist sau de medic primar;
  5. curriculum vitae;
  6. adeverinţa care atestă vechimea în gradul profesional sau în specialitatea studiilor, după caz;
  7. cazierul judiciar;
  8. declaraţia pe propria răspundere că nu a desfăşurat activităţi de poliţie politică, aşa cum este definită prin lege;
  9. adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate;
  10. proiectul de specialitate;

 

Dosarul de înscriere se depune la secretariatul unității cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de data susținerii concursului.

Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă însoțite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

Candidații al căror dosar de înscriere a fost respins pot depune contestație în cel mult 24 de ore de la data comunicării rezultatului verificării. Contestația se soluționează în termen de 24 de ore de la data depunerii de către comisia de soluționare a contestațiilor.

Concursul/ examenul va avea loc la sediul spitalului, Sala de curs, etaj 3 şi cuprinde următoarele probe de evaluare:

  1. test-grilă/lucrare scrisă de verificare a cunoștințelor din legislația specifică postului;
  2. susținerea proiectului de specialitate pe o temă din domeniul de activitate al postului;
  3. interviul de selecție.

 

Pentru a fi declaraţi admişi, candidaţii trebuie să obţină în cadrul concursului/examenului media finală cel puţin 7,00, iar la fiecare probă minimum nota 6,00. Media finală a fiecărui candidat se calculează cu două zecimale, ca medie aritmetică a notelor obţinute la probele de evaluare.

Candidaţii au dreptul să conteste rezultatul final al concursului/examenului, cu excepţia interviului de selecţie, în termen de 24 de ore de la afişare. Contestaţiile se soluţionează de comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de 24 de ore de la data depunerii la secretarul comisiei de concurs/examen.

Publicaţia de concurs, bibliografia pentru testul-grilă de verificare a cunoştinţelor şi temele pentru proiectul/lucrarea de specialitate se găsesc şi pot fi consultate pe site-ul unităţii noastre: www.suub.ro sau la secretariatul unității, Splaiul Independenţei nr. 169, telefon 021.318.05.22, interior 100.

Calendarul de desfăşurare a concursului/examenului pentru ocuparea postului de 
DIRECTOR FINANCIAR-CONTABIL
Data şi ora

Etapa concursului/ examenului

23.12.2024

Publicare anunț

17.01.2025, ora 15:00

Termen limită de înscriere a candidaţilor

20.01.2025

Verificarea îndeplinirii de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs (verificarea dosarelor)

20.01.2025, ora 15:00

Afişarea listei cu rezultatul verificării dosarelor de înscriere la sediul spitalului
20.01.2025, ora 15:00-
21.01.2025, ora 15:00
Primirea eventualelor contestaţii privind rezultatele verificării dosarelor

22.01.2025, ora 10:00

Afişarea listei cu rezultatul final al verificării dosarelor de înscriere la sediul spitalului
27.01.2025, ora 09:00

Susţinerea testului grilă/lucrare scrisă de verificare a cunoştinţelor din legislaţia specifică postului
28.01.2025, ora 09:00

Susţinerea proiectului/lucrării de specialitate pe o temă din domeniul de activitate al postului după susţinerea testului grilă
28.01.2025, ora 13:00

Interviul de selecţie, după susţinerea proiectului de speciaitate

29.01.2025, ora 10:00

Afişarea rezultatelor concursului la sediul spitalului

29.01.2025, ora 10:00-
30.01.2025, ora 10:00
Primirea eventualelor contestaţii privind rezultatele concursului

31.01.2025, ora 10:00

Afişarea la sediul spitalului a rezultatelor după soluţionarea eventualelor contestaţii şi finalizarea concursului
BIBLIOGRAFIE pentru ocuparea postului de 
DIRECTOR FINANCIAR-CONTABIL

 

DIN DOMENIUL LEGISLAŢIEI:

    1. Legea nr. 95/2006, republicată, privind reforma in domeniul sanatatii cu modificările si completările ulterioare, Titlul Vll-Spitale;
    2. Legea Finanţelor Publice nr. 500/2002, cu modificările si completările ulterioare;
    3. Ordinul M.F.P. nr. 1792/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata cheltuielilor institutiilor publice, precum si organizarea, evidenta si raportarea angajamentelor bugetare si legale, cu modificările si completările ulterioare;
    4. Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificările si completările ulterioare;
    5. Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările și completările ulterioare;
    6. H.G. nr. 395/2016 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractului de achiziţie publică/acordului-cadru din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările și completările ulterioare;
    7. Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999, republicată, privind controlul intern si controlul financiar-preventiv, cu modificările si completările ulterioare;
    8. Ordinul M.F.P. nr. 923/2014, pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv si a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfasoara activitatea de control financiar preventiv propriu, cu modificările si completările ulterioare;
    9. Legea nr.15/1994 republicată, privind amortizarea capitalului imobilizat in active corporale si necorporale;
    10. Ordonanţa Guvernului nr. 81/2003, privind reevaluarea si amortizarea activelor fixe aflate in patrimoniul institutiilor publice, cu modificările si completările ulterioare;
    11. Ordinul M.S nr. 1857/30.05.2023 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Hotararii Guvernului 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii si a contractului cadru care reglementeaza conditiile acordarii asistentei medicale, a medicamentelor si a dispozitivelor medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanitate;
    12. Hotararea Guvernului nr. 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii si a contractului cadru care reglementeaza conditiile acordarii asistentei medicale, a medicamentelor si a dispozitivelor medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanitate, cu modificările și completările ulterioare;
    13. H.G. nr. 841/1995 privind procedurile de transmitere fara plata si de valorificare a bunurilor institutiilor publice;
    14. Ordinul M.S. nr. 1043/2010 privind aprobarea Normelor metodologice pentru elaborarea bugetului de venituri şi cheltuieli al spitalului public, cu modificările si completările ulterioare;
    15. Ordinul M.S. nr. 921/2006 pentru stabilirea atribuţiilor comitetului director din cadrul spitalului public;
    16. Ordinul M.F.P. nr. 1917/2005 pentru aprobarea Normelormetodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instrucţiunile de aplicare a acestuia, cu modificările si completările ulterioare;
    17. Ordinul M.F.P. nr. 2021/2013 pentru modificarea si completarea Normelor metodologice privind organizarea si conducerea contabilitatii institutiilor publice, Planul de conturi pentru institutiile publice si instrucţiunile de aplicare a acestuia, aprobate prin OMFP 1917/2005, cu modificările si completările ulterioare;
    18. Ordinul M.S. nr. 414/2006 pentru aprobarea reglementarilor contabile specifice domeniului sanitar;
    19. Ordinul M.F.P. nr. 2861/2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii;
    20. Ordinul M.F.P. nr. 2634/2015 privind documentele financiar-contabile, cu modificările și completările ulterioare.

 

DIN DOMENIUL MANAGEMENTULUI SANITAR

  1. Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar – Managementul spitalului, editura Public H Press, 2006 Bucureşti.

 

TEME CADRU pentru proiectul de specialitate pentru ocuparea postului de 
DIRECTOR FINANCIAR-CONTABIL

 

  1. Analiza situatiei economico-financiare a spitalului
    1. Analiza veniturilor spitalului, pe tipuri de servicii;
    2. Analiza cheltuielilor spitalului (pe tipuri, secţii etc.);
    3. Propuneri de imbunatatire a finantarii spitalului, precum si de reducere a cheltuielilor efective.
  2. Evaluarea spitalului pe baza indicatorilor de performanta economico- financiari
    1. Execuţia bugetara fata de bugetul de cheltuieli aprobat;
    2. Structura cheltuielilor pe tipuri de servicii si in funcţie de sursele de venit.
  3. Fundamentarea bugetului de venituri si cheltuieli in vederea eficientizarii activitatii spitalului
    1. Fundamentarea activitatilor;
    2. Determinarea cheltuielilor pe secţii si tipuri de cheltuieli;
    3. Indicatori de eficienta determinati pe baza veniturilor si cheltuielilor spitalului.
  4. Strategia managementului in activitatea de investitii
    1. In echipamente;
    2. Modernizarea de secţii;
    3. Extinderi;
    4. Reparaţii capitale.

Proiectul de specialitate trebuie să fie realizat individual de către candidat, să rezolve problemele solicitate într-un volum de maximum 8-10 pagini tehnoredactate pe calculator cu fonturi de 14 și trebuie să fie depus la înscriere.

STRUCTURA PROIECTULUI DE SPECIALITATE pentru ocuparea postului de 
DIRECTOR FINANCIAR-CONTABIL

 

  1. Descrierea situaţiei actuale a spitalului;
  2. Analiza SWOT a spitalului: puncte forte, puncte slabe, oportunităţi şi ameninţări;
  3. Identificarea problemelor critice;
  4. Selecţionarea unei probleme prioritare cu motivarea alegerii făcute;
  5. Dezvoltarea planului de management pentru problema prioritară identificată:
    1. Scop;
    2. Obiective-indicatori;
    3. Activităţi:
      1. Definire;
      2. Încadrare în timp – grafic Gantt;
      3. Resurse necesare – umane, materiale, financiare;
      4. Responsabilităţi;
    4. Rezultate asteptate;
    5. Monitorizare – indicatori;
    6. Evaluare – indicatori.

 

MANAGER

Prof. Univ. Dr. CÎRSTOIU FLORIN CĂTĂLIN

Director Resurse Umane interimar

Ref. Spec. Iliescu Laura Daniela