Anunt concurs pentru ocuparea postului de Director Medical

Nr. 84947/16.12.2024

ANUNŢ

În conformitate cu prevederile O.M.S. nr. 284/2007 privind aprobarea Metodologiei-cadru de organizare şi desfăşurare a concursurilor/examenelor pentru ocuparea funcţiilor specifice comitetului director din spitalele publice, cu modificările şi completările ulterioare, Spitalul Universitar de Urgenţă Bucucreşti organizează concurs/examen pentru ocuparea postului de director medical.

La concurs/examen se pot înscrie candidaţii care îndeplinesc, cumulativ, criteriile generale şi specifice:

Criterii generale:

  1. au domiciliul stabil în România;
  2. nu au fost condamnaţi definitiv pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului ori contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unor fapte de corupţie sau a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie, care i-ar face incompatibili cu exercitarea funcţiei, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
  3. au o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
  4. nu au vârsta de pensionare, conform prevederilor legale în vigoare.

Criterii specifice:

  1. sunt absolvenţi de învăţământ universitar de lungă durată, cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul medicină, specializarea medicină;
  2. sunt confirmaţi medic specialist sau medic primar;
  3. au vechime de minimum 5 ani în specialitate;

Dosarul de înscriere la concurs trebuie să conţină următoarele documente:

  1. cererea de înscriere;
  2. copie de pe actul de identitate;
  3. copie de pe diploma de licenţă sau de absolvire, după caz;
  4. copie de pe certificatul de medic specialist sau de medic primar;
  5. curriculum vitae;
  6. adeverinţa care atestă vechimea în gradul profesional sau în specialitatea studiilor, după caz;
  7. cazierul judiciar;
  8. declaraţia pe propria răspundere că nu a desfăşurat activităţi de poliţie politică, aşa cum este definită prin lege;
  9. adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate;
  10. proiectul de specialitate;

 

Dosarul de înscriere se depune la secretariatul unității cu cel puțin 5 zile lucrătoare înainte de data susținerii concursului.

Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă însoțite de documentele originale, care se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

Candidații al căror dosar de înscriere a fost respins pot depune contestație în cel mult 24 de ore de la data comunicării rezultatului verificării. Contestația se soluționează în termen de 24 de ore de la data depunerii de către comisia de soluționare a contestațiilor.

Concursul/ examenul va avea loc la sediul spitalului, Sala de consiliu, etaj 1 şi cuprinde următoarele probe de evaluare:

  1. test-grilă/lucrare scrisă de verificare a cunoștințelor din legislația specifică postului;
  2. susținerea proiectului de specialitate pe o temă din domeniul de activitate al postului;
  3. interviul de selecție.

Pentru a fi declaraţi admişi, candidaţii trebuie să obţină în cadrul concursului/examenului media finală cel puţin 7,00, iar la fiecare probă minimum nota 6,00. Media finală a fiecărui candidat se calculează cu două zecimale, ca medie aritmetică a notelor obţinute la probele de evaluare.

Candidaţii au dreptul să conteste rezultatul final al concursului/examenului, cu excepţia interviului de selecţie, în termen de 24 de ore de la afişare. Contestaţiile se soluţionează de comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de 24 de ore de la data depunerii la secretarul comisiei de concurs/examen.

Publicaţia de concurs, bibliografia pentru testul-grilă de verificare a cunoştinţelor şi temele pentru proiectul/lucrarea de specialitate se găsesc şi pot fi consultate pe site-ul unităţii noastre: www.suub.ro sau la secretariatul unității, Splaiul Independenţei nr. 169, telefon 021.318.05.22, interior 100.

 

Calendarul de desfăşurare a concursului/examenului
Data şi oraEtapa concursului/ examenului

23.12.2024

Publicare anunț

17.01.2025, ora 15:00

Termen limită de înscriere a candidaţilor

20.01.2025

Verificarea îndeplinirii de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs (verificarea dosarelor)

20.01.2025, ora 15:00Afişarea listei cu rezultatul verificării dosarelor de înscriere la sediul spitalului

20.01.2025, ora 15:00-
21.01.2025, ora 15:00
Primirea eventualelor contestaţii privind rezultatele verificării dosarelor

22.01.2025, ora 10:00

Afişarea listei cu rezultatul final al verificării dosarelor de înscriere la sediul spitalului
27.01.2025, ora 09:00

Susţinerea testului grilă/lucrare scrisă de verificare a cunoştinţelor din legislaţia specifică postului

28.01.2025, ora 09:00

Susţinerea proiectului/lucrării de specialitate pe o temă din domeniul de activitate al postului după susţinerea testului grilă

28.01.2025, ora 13:00

Interviul de selecţie, după susţinerea proiectului de speciaitate

29.01.2025, ora 10:00

Afişarea rezultatelor concursului la sediul spitalului

29.01.2025, ora 10:00-
30.01.2025, ora 10:00
Primirea eventualelor contestaţii privind rezultatele concursului

Afişarea la sediul spitalului a rezultatelor după soluţionarea eventualelor contestaţii şi finalizarea concursului

BIBLIOGRAFIE pentru ocuparea postului de 
DIRECTOR MEDICAL

DIN DOMENIUL LEGISLAŢIEI:

  1.  Legea nr. 95/2006, republicată, privind reforma în domeniul sănătăţii cu modificările şi completările ulterioare – (Titlul I, VII, XII, XV);
  2. Ordinul M.S.P. nr. 1091/2006 privind aprobarea protocoalelor de transfer interclinic al pacientului critic, cu modificările și completările ulterioare;
  3. Ordinul M.S. nr. 1857/30.05.2023 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Hotararii Guvernului 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii si a contractului cadru care reglementeaza conditiile acordarii asistentei medicale, a medicamentelor si a dispozitivelor medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanitate;
  4. Hotararea Guvernului nr. 521/2023 pentru aprobarea pachetelor de servicii si a contractului cadru care reglementeaza conditiile acordarii asistentei medicale, a medicamentelor si a dispozitivelor medicale in cadrul sistemului de asigurari sociale de sanitate, cu modificările și completările ulterioare;
  5. Ordinul M.S. nr. 870/2004 pentru aprobarea Regulamentului privind timpul de munca, organizarea si efectuarea garzilor in unitatile publice din sectorul sanitar, cu modificările și completările ulterioare;
  6. Ordinul comun al Ministrului Sănătăţii şi preşedintelul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 648/406/2014 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului sănătăţii publice şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate nr. 1.782/576/2006 privind înregistrarea şi raportarea statistică a pacienţilor care primesc servicii medicale în regim de spitalizare continuă şi spitalizare de zi;
  7. Ordinul M.S. nr 1500/2009 privind  aprobarea Regulamentului de organizare si functionare a sectiilor si compartimentelor de terapie intensiva din unitatile sanitare, cu modificările și completările ulterioare;
  8. Ordinul M.S. nr. 921/2006 pentru stabilirea atribuțiilor comitetului director din cadrul spitalului public;
  9. Ordinul M.S. nr. 914/2006 pentru aprobarea normelor privind conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca un spital in vederea obtinerii autorizatiei sanitare de functionare, cu modificările și completările ulterioare;
  10. Ordinul M.S. nr. 1761/2021 pentru aprobarea Normelor tehnice privind curăţarea, dezinfecţia şi sterilizarea în unităţile sanitare publice şi private, evaluarea eficacităţii procedurilor de curăţenie şi dezinfecţie efectuate în cadrul acestora, procedurile recomandate pentru dezinfecţia mâinilor în funcţie de nivelul de risc, precum şi metodele de evaluare a derulării procesului de sterilizare şi controlul eficienţei acestuia, cu modificările și completările ulterioare;
  11. Legea nr. 53/2003, republicată, Codul Muncii cu modificările şi completările ulterioare;
  12. Ordinul M.S. nr. 1101/2016 privind aprobarea Normelor de supraveghere, prevenire și limitare a infecțiilor asociate asistenței medicale în unitățile sanitare;
  13. Legea nr. 346/2002, republicată privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale cu modificările şi completările ulterioare şi normele de aplicare;
  14. Hotărârea Guvernului nr. 1425/2006 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Legii securitatii si sanatatii in munca nr. 319 din 2006, cu modificările și completările ulterioare;
  15. Ordinul M.S. nr. 39/2008 privind reorganizarea ambulatoriului de specialitate al spitalului;
  16. Ordinul M.S. nr. 446/2017 privind aprobarea standardelor, procedurii și metodologiei de evaluare și acreditare a spitalelor.

 

DIN DOMENIUL MANAGEMENTULUI SANITAR

  1. Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar – Managementul spitalului, editura Public H Press, 2006 Bucureşti.

 

TEME CADRU pentru proiectul de specialitate pentru ocuparea
postului de DIRECTOR MEDICAL

 

  1. Îmbunătăţirea calităţii serviciilor medicale
    1. Analiza circuitelor funcţionale;
    2. Analiza structurii pe secţii (clinice, paraclinice, administrative etc);4
    3. Evaluarea relaţiei dintre structurile spitalului şi serviciile furnizate
    4. Dezvoltara platoului tehinic pentru intervenţii diagnostice şi terapeutice;
    5. Propuneri de îmbunătăţire a structurii şi organizării spitalului.
  2. Îmbunătăţirea maangementului resurselor umane
    1. Evaluarea încadrării cu personal pe categorii;
    2. Evaluarea relaţiei dintre structura spitalului şi încadrarea cu personal;
    3. Evaluarea relaţiei dintre serviciile furnizate şi încadrarea cu personal;
    4. Metode de creştere a performanţei personalului;
    5. Stimularea satisfacţiei profesionale a personalului medical.
  3. Evaluarea serviciilor de sănătate furnizate de spital
    1. Analiza activităţii clinice a spitalului, pe tipuri de servicii furnizate (codificare, colectare, transmitere, validare);
    2. Analiza fluxurilor de date clinice, pe tipuri de servicii furnizate (codificare, colectare, transmitere, validare);
    3. Îmbunătăţirea capacităţii de răspuns a spitalului la nevoile bolnavilor;
    4. Propuneri de îmbunătăţire a performanţei spitalului pe baza analizei activităţii clinice;
  4. Evaluarea spitalului din punct de vedere al calităţii
    1. Calitatea serviciilor;
    2. Calitatea datelor raportate;
    3. Calitatea personalului;
    4. Satisfacţia pacienţilor.

 

Proiectul de specialitate trebuie să fie realizat individual de către candidat, să rezolve problemele solicitate într-un volum de maximum 8-10 pagini tehnoredactate pe calculator cu fonturi de 14 și trebuie să fie depus la înscriere.

 

STRUCTURA PROIECTULUI DE SPECIALITATE pentru ocuparea postului de 
DIRECTOR MEDICAL

 

  1. Descrierea situaţiei actuale a spitalului;
  2. Analiza SWOT a spitalului, puncte forte, puncte slabe, oportunităţi şi ameninţări;
  3. Identificarea problemelor critice;
  4. Selecţionarea unei probleme prioritare cu motivarea alegerii făcute;
  5. Dezvoltarea planului de management pentru problema prioritară identificată;
    1. Scop;
    2. Obiective – indicatori;
    3. Activităţi;
      1. a) definire;
      2. b) încadrare în timp – grafic Gantt;
      3. c) resurse necesare – umane, materiale, financiare;
      4. d) responsabilităţi.
    4. Rezultate aşteptate;
    5. Monitorizare – indicatori;
    6. Evaluare – indicatori.

 

MANAGER

Prof. Univ. Dr. CÎRSTOIU FLORIN CĂTĂLIN

Director Resurse Umane interimar

Ref. Spec. Iliescu Laura Daniela