Urmare a înregistrărilor difuzate in data de 20.08.2017, in cadrul emisiunii “Asta-i România”, consideram ca in acest caz nu s-au respectat procedurile de programare, prezentare, examinare si dorim sa facem urmatoarele precizari:
- In cadrul Ambulatoriului Spitalului Universitar de Urgenta Bucuresti (SUUB), se acorda consultatii in baza biletelor de trimitere decontate de Casa de Asigurari de Sanatate (CASMB), consultatii cu plata si consultatii interdisciplinare pentru pacientii internati. Toate acestea se realizeaza in baza unei programari prealabile. Programarile pot fi facute direct la sediul institutiei sau la distanta (email/telefonic).
- Programarea este importanta si obligatorie mai ales in cazul pacientilor care doresc servicii decontate de CASMB, care diferentiaza explicit urgenta de patologia programabila si limiteaza numarul de consultatii care pot fi acordate si intervalul de timp in care se pot acorda acestea.
- Pacienta din imaginile prezentate nu a respectat procedura si nu a solicitat explicit in convorbirea telefonica o consultatie decontata de CASMB, caz in care i s-ar fi comunicat zilele si intervalul orar la care sunt disponibili medicii din contractul cu CASMB si i s-ar fi transmis o confirmare prin intermediul Departamentului de Programari (prin email/SMS/telefon).
- Mentionam ca zilnic (luni-vineri), in intervalul 8-14 (programul poate fi diferit in funcție de specialitate), pot fi acordate consultatii decontate de catre Casa de Asigurari de Sanatate, in baza biletelor de trimitere, dar ca in ziua si la ora prezentarii pacientei la cabinet, medicul care acorda consultatii in contract cu CASMB se afla in concediu de odihna, situatie comunicata anterior Casei de Asigurari de Sanatate, conform normativelor legale in vigoare.
- Ulterior discutiei inregistrate pacienta a fost evaluata, consultata si s-a decis rezolvarea situatiei sale medicale in aceeasi zi, cu toate ca patologia dumneaei nu se incadra in definitia urgentei medicale, dar pacienta o resimtea ca pe o nevoie acuta, iminenta.
- Considerandu-se o deficienta de comunicare intre personalul din receptie si pacienta, acesteia i s-a oferit o reducere a tarifului aferent serviciilor medicale acordate.
- Atitudinea asistentei din cabinet nu corespunde eticii si deontologiei profesionale, chiar daca nu s-au respectat intocmai regulile privind programarea si inregistrarea pacientilor in Ambulatoriu, iar evenimentul va fi analizat si se vor lua masurile impuse de regulamentul intern.
- Dorim sa precizam ca acesta este un eveniment singular si informam pacientii care urmeaza sa se adreseze institutiei noastre ca pot utiliza portalul de programari disponibil pe pagina de internet a spitalului sau pe pagina de Facebook a Ambulatoriului SUUB.